Thursday, July 12, 2007

Studentie, studentie...

Am fost in primavara invitat impreuna cu Misu (Mihai Pop - managing partner Utopium) la Bucuresti la ASE la Zilele Advertisingului. O sala "plinuta" de studenti (desi afara era vreme de strand) care vor sa lucreze in publicitate ne-au primit frumos, cu zambete, cu multe intrebari mai mult sau mai putin la subiect (subiectul era cresterea pietei de advertising). Ce m-a impresionat insa la oamenii astia a fost atitudinea. Atitudinea studentului din Bucuresti difera de cea a studentului din Oradea. Am avut si in Oradea si avem inca proiecte studentesti (West Academic Youth, Utopium School of Advertising). Prin ce difera atitudinea lor? Nici unul dintre cei cateva sute de studenti nu m-a intrebat cat castiga un junior si care e programul de lucru in agentie. Fiecare dintre oamenii astia era dispus sa inceapa lucrul de a doua zi fara sa intrebe cat va fi platit. Am gasit pasiunea pe care o caut in Oradea de 8 luni de cand am ajuns la concluzia ca mai avem nevoie de un junior art. Sa nu ma intelegeti gresit, nu mi se pare deplasat sa intrebi care e salariul pentru care vei lucra. Mi se pare deplasat ca asta sa fie singurul lucru pe care il intrebi la un interviu. Si mai am o dilema: sunt in agentie oameni care au inceput cu salarii modeste si au muncit pe coate un an, doi, trei pentru a ajunge intr-o oarecare stare de confort financiar. Nu e normal, cel putin din punctul meu de vedere, sa ceri fara a fi dovedit ce poti si nu e normal ca un junior sa primeasca salariul unui senior. Si sper sa gasesc si in Oradea macar un om care sa inteleaga lucrul asta si care sa aiba ceva de dovedit. Pentru ca in momentul acesta eu sunt singurul oradean din intreg departamentul de creatie al agentiei oradene de publicitate Utopium...

0 comments: