Sunday, July 15, 2007

Utopium - Cancer kills!

Am gasit un ad vechi necontractat. E o propunere de print pentru un centru de imagistica medicala. Nu a fost aprobat de client la momentul respectiv (nu stiu pana in ziua de azi de ce) dar a ramas printre lucrarile mele preferate. Nu pentru ca ar fi o realizare de exceptie sau un print supercreativ ci pentru ca reuseste sa satisfaca un brief foarte complex. Si pentru ca, daca in mare parte procesul de advertising are ca rol dramatizarea strategiei, in cazul asta printul simplifica strategia. Adica e o exprimare extrem de simpla a unei idei foarte complexe. Parerea mea, care este...


7 comments:

Anonymous said...

nice, did u said nice? :)
un jumatate verde ar fi fost mai de efect, zic io...

Cristian Ungur said...

Un mar verde ar fi aratat probabil mai "sanatos". Corect. L-am ales pe asta pentru ca arata delicios. Te face sa salivezi si senzatia de dezgust cand observi viermele cred ca e mai puternica.

Adrian said...

parere... daca era contrastul mai mare in partea dreapta era mai puternic mesajul. ca arata mai delicios... depinde de om, mie nu-mi lasa gura apa.

Cristian Ungur said...

E clar ca realizarea e subiectiva si e normal sa fie asa. Nu forma e esentiala ci mesajul. Forma are doar rolul de a dramatiza mesajul. Dupa cum spuneam, printul asta e printre preferatele mele pentru ca e simplu, memorabil si usor de inteles. Una dintre considerentele esentiale incluse in brieful lucrarii era simplitatea, pentru ca e foarte greu de stabilit un target atunci cand vine vorba de servicii medicale. De altfel, serviciile oferite erau din gama diagnozei neintruzive (imagistica bazata pe rezonanta magnetica). Cred ca sunteti de acord ca nu-i tocmai pe limba consumatorului. In ceea ce priveste forma, singura mea grija a fost recunoasterea simbolurilor prezente in ad (mar, vierme) si promovarea serviciilor pe limba consumatorului care nu stie ce MRI sau CATSCAN ci "merge sa-si faca raze". Oricum, desi comentariile legate de forma sunt legitime, eu ma bucur ca mesajul a fost receptionat cum trebuie.

Cristian Ungur said...

Cu permisiunea voastra, voi folosi in contiuare blogul asta ca pe un focus group. Voi reveni si cu alte ad-uri Utopium, contractate sau nu, si o sa va rog sa nu va abtineti :)

Adrian said...

Pai critica e sport national, oricum sper ca parerile noastre sa fie constructive. Mersi de aprecieri si de link.

Anonymous said...

Buna!
este foarte ingenioasa fotografia cu marul. Am mai vazut una asemanatoare la o campanie pentru siguranta alimentara, care promova informarea corecta a populatiei prin prezentarea ingredientelor produselor alimentare pe etichete. O imagine la fel de subtila.
De marul verde erau lipite mai multe etichete: "mar 70%", "broasca 20%", "sobolan 10%"
(www.ied.it)