Friday, July 13, 2007

Persoana dinamica, ador munca in echipa...

Revin la subiectul cu cv-urile din dorinta de a face, zic eu, un bine studentilor care isi cauta un loc de munca. Si ca sa-mi fac si mie un bine si sa ma refulez ca am innebunit cautand cel mai bun candidat. Voi incepe prin a a va ruga din suflet pe toti cei care trimiteti cv-uri sau le puneti pe e-jobs sa renuntati la clisee. Nimeni nu stie ce-i aia persoana dinamica. Nu mai scrieti ca sunteti onesti, deschisi si comunicativi pentru ca daca esti mincinos e probabil ca vei minti si in cv. Nu mai dati cu copy-paste peste tot pentru ca va jur ca am ajuns sa citesc primul cuvant dintr-o fraza si sa stiu exact ce urmeaza... Ganditi-va la cv-ul vostru ca si la instrumentul perfect de vanzare a brandului personal. Includeti in cv doar lucrurile care va diferentiaza fata de ceilalti candidati si care sunt relevante pentru angajator. Chiar nu e interesant ca ai fost medaliat la boyscouts la 15 ani sau ca ai practicat 3 ani de inot. Va promit ca orice angajator va aprecia un cv mai scurt dar relevant pentru ceea ce cauta. Inca un lucru: targetati direct angajatorul cu cv-ul. Pentru orice loc de munca va intereseaza, faceti-va un nou cv. E mult mai usor sa fii interesant pentru angajator daca incepi sa redactezi cv-ul gandindu-te exact la postul pe care il vizezi. Si pentru Dumnezeu, aveti grija la ortografie. Nu incerc sa jignesc sau sa fac misto. Vorbesc din perspectiva omului care munceste de la 16 ani si a trecut prin 7, 8 locuri de munca. Vorbesc si din perspectiva angajatorului care cauta sa recruteze oameni destepti, educati, cu bun-simt si multa energie si pofta de viata. Puneti si lucrurile astea in cv daca chiar credeti ca va caracterizeaza. Si daca chiar va vedeti peste 5 ani intr-un post de conducere intr-o companie multinationala, bravo. Dar sa stiti ca spunand asta in cv-ul trimis unei firme locale sau nationale veti jigni omul care citeste cv-ul si care e doar director de resurse umane la o firma regionala. Sper sa nu-mi ia nimeni in nume de rau post-ul asta dar tocmai am trecut printr-o stiva de cv-uri ale unor persoane foarte dinamice pe care nu le mai tin minte...

11 comments:

Anonymous said...

Tu, de ce citesti CV-uri? Parca un art director are alte atributii ;-)

Cristian Ungur said...

Da, un art director are alte atributii. Un creative director, in schimb, alege si oamenii pe care-i integreaza in echipa. Daca as putea face numai art direction as fi cel mai fericit om din lume... Dar, ca-mi convine sau nu, munca mea are si foarte multe aspecte administrative.

Anonymous said...

Din punctul meu de vedere, o persoana care a facut sport , insipira mai multa incredere decat un pricajit fumator inrait, care nici nu-ti lucreaza si sta toata ziua la tigari. In concluzie fata de cei 11 ani de munca pe care ti-i respect, crede-ma ca "ma laud" cu peste 400 de angajari in posturi pe specialitatea mea si in primul rand apreciez cercetasii ( oameni care nu si-au ratat tineretea pe internet sau in baruri ), precum si sportivii ( fie practicanti de sporturi individuale , cat si de echipa ). Mi se pare usor "brut" exclusivismul tau dar e usor de inteles la o persoana tanara de varsta ta

Anonymous said...

Salut, subiectul mi se pare interesant mai ales ca sunt in cautarea unui asemena post. Sunt in anul III de facultate PKR (Partium Keresztenui Egyetem) sectiunea grafica publicitara si tare as vrea sa stiu care sunt criteriile de evaluare a unui candidat la o agentie de publicitate. Asta daca o sa ai timp sa imi raspunzi caci din cat stiu eu in publicitate time is money:)

Cristian Ungur said...

Eu am practicat inot de performanta, alpinism, speo si parasutism. Fumez de 12 ani (Marlboro - unul dintre lovemarkurile mele). Cu toate astea nu am trecut niciunul dintre cele doua aspecte in cv niciodata. Nu puneam etichete de sportiv sau cercetas (sunt doar exemple). Ideea e ca aceste lucruri sunt irevelante in determinarea capacitatii unui om de a indeplini o sarcina. Sfatul meu era acela de a folosi cv-ul ca instrumentul de marketing personal care e de fapt. Nu exclud, doamne fereste, un om pentru ca e sportiv. La fel, nu-l voi exclude nici pentru ca e fumator. Voi exclude in schimb un cv copiat de pe ejobs care nu-mi spune nimic. Poate gresesc...

PS. Ai putea sa-mi spui care e specialitatea ta?

Cristian Ungur said...

Pentru anonymous 2(dati-mi si mie va rog un nume ca ma incurc in anonime:)

Locul de munca se numeste junior art/graphic designer. Ce cer eu sunt cunostinte solide de design vectorial (preferabil Corel) si editare imagine (Photoshop). Cam atat cu partea tehnica. Inafara de asta, singura conditie e sa vrei si sa poti:) Daca esti interesat(a), trimite-mi un cv la office@utopium.ro si ne vedem la un interviu.

Anonymous said...

Scuze, Sunt iulian si m-am interesat de felul in care se jurizeaza un post de Junior Art la Utopium. Nu de altceva dar si eu am aplicat la Voi cu un CV dar se pare ca era unul din acele CV-uri copy paste, asta e!?. Dar spre fericirea mea a functionat la o firma din Budapesta, Leo Burnett Hungary, desi trebuie sa trec de perioada de proba. Se vede ca acolo se aplica o alta strategie de recruiting???!!!

Ok, nu te mai retin ca sunt destule capsuni de cules pe malul Petzei.
PS: Grija la ortografie "Inafara" se scrie despartit.

Cristian Ungur said...

Iulian

In primul rand felicitari pentru proba de la Leo Budapesta si multa bafta. Treaba asta cu angajarea nu trebuie s-o iei atat de personal, pana la urma decizia de a chema sau nu un candidat la interviu e subiectiva si depinde de foarte multe aspecte care au sau nu legatura cu adevaratele tale capacitati. Daca nu te-am chemat, inseamna ca pe mine pur si simplu nu m-a "prins" cv-ul tau. Oricum, talentul tau va fi probabil apreciat in Budapesta. Spor si bafta!

Anonymous said...

Eu nu il cred pe baiatul asta cu Leo Burnett. Sa ne dea o dovada.

Anonymous said...

Ce te iei ma de om ca nu te-a angajat? Ce, esti ceva pui de zmeu? Ia zi, unde ai mai lucrat? Ce stii sa faci? Cu ce conturi te lauzi? Eu nici nu-ti puneam commentu sus...

Cristian Ungur said...

Iulian are tot dreptul sa fie suparat daca a trimis un cv valabil si eu nu l-am luat in considerare. Problema e ca viata nu e intotdeauna roz. Asta era si ideea post-ului. Maximizeaza-ti sansele. Ma bucur daca cv-ul tau a functionat in Ungaria. La mine nu a mers si se poate sa fie vina mea. Dar ar trebui sa te intrebi macar daca nu ai fi putut face ceva mai bine, nu sa te superi.