Wednesday, July 11, 2007

Saptamana asta am primit un cv pentru postul de junior art. Apropos, Utopium angajeaza junior care stie Corel si Photoshop. Pentru cei interesati, cv-urile se trimit la office@utopium.ro. Dupa cum spuneam, am primit un cv de la o domnisoara care nu stia nici un soft de design vectorial (lucru peste care se mai poate trece, nimeni nu s-a nascut invatat). Problema mea e ca domnisoara cerea 1500 euro/luna, masina, telefon si laptop de serviciu. O fi auzit ea ca in publicitate se castiga bine, cine stie. Ce n-am inteles eu? De ce laptop? Cand a devenit laptop-ul de serviciu o pretentie de junior art/graphic designer. Sau e o problema de statut social? Poate ma lamureste si pe mine cineva...

6 comments:

Anonymous said...

Buna Cristian,
Felicitari pentru acest blog, se vede ca Utopium este o agentie sanatoasa si va felicit pentru reusitele de la AD'Or. In ceea ce priveste cererea de care vorbesti mi se pare aberanta de la un junior. Eu daca as mai avea varsta la care sa aplic pentru un astfel de job la Utopium cred ca as aprecia sa am ocazia sa lucrez gratis pana as demonstra ceva.

Cristian Ungur said...

Daca cerea un Mac Pro o priveam cu alti ochi... Daca doar varsta e problema, poti sa trimiti linistit un cv.

Anonymous said...

Interesant. Eu am patit-o altfel: am sunat un proaspat absolvent sa-l programez pentru interviu si m-a intrebat din prima cat e salariul ca sa stie daca "se mai deranjeaza sa vina la interviu, sau nu". Cazul 2: interviu, totul pare ca merge bine, dar de-abia apuci sa-i faci job description-ul, ca iti si spune, pe un ton rastit, ca nu sta sub nicio forma peste program. Viata personala, cica...

alina said...

Buna Cristian,
Interesant blogul tau. Recunosc ca am dat din intamplare peste el, cautand pe Google "Cat castiga un grafic designer?". Eram si eu curioasa care mai sunt "scorurile", nu ca le-as fi stiut foarte clar vreodata. Eu sunt tehnoredactor de 11 ani, de cand am terminat facultatea. A fost al doilea interviu la care am fost la terminarea facultatii si m-au angajat. Initial pe post de secretara, ca deh, fiul patroanei avea nevoie "mare" de una. Dupa cateva luni, si-au dat seama ca nu prea am ce face, si m-au transferat la firma mama. Pe post de operator calculator, adica, dactilografiam
articolele care trebuiau paginate. Si dupa cateva luni de batut la masina, ca asta faceam, chiar daca pompos i se spunea operare texte, m-am apucat si am invatat singura QuarkXpress. Si am inceput sa paginez. Mai intai, una, doua, trei pagini. Acum, dupa 11 ani, am ajuns cam la 300 de pagini de revista. De cand am inceput eu sa lucrez, numarul de pagini din revista a crescut progresiv. A crescut si salariul meu, direct proportional cu specializarea mea si cu cresterea volumului de munca. Dar de atunci au trecut 11 ani, de cand lucrez in aceeasi firma. Unde am ajuns imediat dupa facultate, dar unde, la interviu, nu am cerut nici telefon, nici masina de serviciu, nici... laptop. Si pentru ca uneori mai aveam timp la serviciu, am mai cochetat si cu vanzarile, si cu promovarea. Am invatat multe, dar din proprie initiativa. Intotdeauna am realizat ca are importanta sa inveti lucruri noi. Sa nu te plafonezi. Unii dintre tineri de azi vor totul dintr-o data. Dar mai sunt si altii, slava Domnului, care mai intai invata si apoi au pretentii. Important e sa-i gasesti. Dar cu rabdare se rezolva tot.
P.S.: De doua zile am inceput sa invat AdobePhotoshop si Corel Draw. De data asta in cadru organizat, ca daca ai nevoie de o diploma, numai asa o poti obtine. Ti-am scris asta pentru ca, daca ai nevoie de un junior graphic designer (peste 6 saptamani voi deveni) ma inscriu voluntar.

Multumesc si bafta in afaceri,
Alina Petre
alina_m_georgescu@yahoo.com

Cristian Ungur said...

Alina,
daca cereai laptop in urma cu 11 ani nu te vedeam bine:)
Daca vrei sa vezi cam ce implica munca de grafician in Utopium, te astept pe Vladimirescu 48 (preupun ca esti din Oradea sau imprejurimi)
pentru un tur al agentiei. Daca te hotarasti, anunta-ma te rog pe blog inainte cu o zi.

Cristian Ungur said...

Si spor la invatat, pana una alta...