Friday, November 30, 2007

S-a scurtat ziua!

Azi, avand oleaca de treaba prin agentie, am ajuns pe la ora 15:00 in situatia in care ajung de multe ori, si anume sa am nevoie sa vorbesc si cu alti oameni decat cu colegii mei, ca sa pot sa-mi fac oarecum treaba. Chiar nu-i relevant cu cine. Chestia foarte tare pe care am aflat-o si care m-a lasat perplex a fost ca nu puteam vorbi cu oamenii astia pentru ca "vinerea e zi scurta!!!". In cazul asta, eu propun sa fie vinerea libera si sa facem joia putin mai scurta si poate lunea dimineata sa nu venim la lucru la prima ora, ca nu-i usor sa te mobilizezi dupa un week-end de 3 zile si jumatate. Si in week-end-ul asta sa stam acasa sa ne plangem de mila ca n-avem bani si intretinerea-i scumpa si mancarea-i scumpa si benzina-i scumpa si primarele n-o reparat drumurile si n-avem protectie sociala. Bine?

Tuesday, November 27, 2007

Nu, mama, nu stiu de unde ai auzit tu ca lucrez in publicitate! Ti-am mai spus ca-s proxenet...

Mi-am permis sa-l parafrazez pe Jacques Seguela, ca sa incep postul asta cu un pic de umor, ca sa-l cititi pana la capat. Desi chiar si eu, care-s destul de superficial cateodata, nu pot sa nu ma mir cat e de interesant subiectul. Asadar, la zilele Biz, la ziua de Advertising, a fost arhiplin. La Mentorship, s-au inscris vreo mie si ceva de studenti. La Bucuresti la ASE, la Advertising Day, am vorbit in fata unei sali pline de studenti. Asa ca eu trag concluzia ca tineretul vrea sa lucreze in publicitate. De ce? Poate-mi spuneti voi... Probabil aura de mister, zvonurile legate de glorie si bani au ajutat putin. Probabil aparitiile din Campaign, Media&Advertising etc. au contribuit la isteria in masa din randul studentimii. Adevarul e ca si orgoliul e greu de potolit... Dar sa revenim. Vrei sa fii client service? Glorie canci, clienti fara numar, telefon incarcat in fiecare seara. Trafic? Intre ciocan si nicovala, vesnic! Strategie? Il tineti minte pe Laurentiu Duta cum canta: "Cifre, cifre..."? Media? Furnizori de media, bugete, negocieri, panouri care "nu se vad, dom'le!". Creatie? Deadline-uri d-alea grele, idei desfiintate, clienti "curajosi". Orice vrei sa faci in publicitate, te asigur ca e al dracului de greu. Ca se castiga bine? Da, se castiga bine, dar dupa ce ai dat tot ce aveai in tine, dupa ce ai stat doua zile legate la birou, dupa ce ai facut ulcer si ai castigat oarece premii. Si chiar daca ai castiga bine de la inceput, tot nu ar fi un motivator destul de puternic ca sa treci peste toate sacrificiile, frustrarile, neuronii decedati si prietenii care te intreaba la telefon: "Cristi? Care Cristi?". Acuma ce-i drept, de vreo sapte ani incoace n-am avut doua zile la fel si nu tin minte ultima oara cand m-am plictisit. Si e frumos sa te uiti la televizor si sa-ti vezi munca. Si senzatia ca tu faci lumea sa se invarta e o chestie foarte tare (dar nu uitati: mandria e unealta Satanei!!!). Dar e suficient motivatorul asta? Vorba lui ZigZaggler: "They say motivation doesn't last! Well, neither does bathing, that's why we recommend it daily!". Daca nu esti in stare sa te trezesti in fiecare zi cu dorinta de a face ceva nou, frumos, inteligent (chiar daca nu-ti iese intotdeauna), daca tii la sanatatea ta (cel putin mentala), daca iti plac dupa-amiezele petrecute cu prietenii in cafenea atunci, te rog eu, las-o dracului de publicitate.

Monday, November 26, 2007

Add some WiFi to your life!

Element diferentiator (inca) fata de marea majoritate a cafenelelor si barurilor, hotspot-ul de internet face obiectul campaniei de presa. Nu va cenzurati...



Thursday, November 22, 2007

Trage si scapa!

Adica drag&drop. Mare inventie...

Sunday, November 18, 2007

Pentru unele lucruri merita sa astepti...

Cum ar fi parchetul comanda speciala de la Proges. Faptul ca aceasta gama aduce consumatorului decoruri si caracteristici deosebite implica si o perioada de asteptare dupa preluarea comenzii. Aceasta gama (comenzi speciale de parchet) se adreseaza tinerilor, proprietari de locuinta, cu venituri peste medie. Segmentul pe care-l tinteste acest ad este partea din target care e pasionata de gadget-uri, tehnologie. Printre metodele de relaxare preferate de acest segment se afla, la loc de cinste, jocurile pe calculator. Atentie, nu vorbim de gameri de 15-18 ani ci de tineri profesionisti sau freelanceri, 25-35 de ani. Printul va fi publicat in reviste specializate pe tehnologie, gadget-uri etc.

Thursday, November 15, 2007

Ce vreau eu de la Mosu'

Am descoperit ca si oamenii frumosi, destepti, spirituali si cumsecade pot sa se imbolnaveasca. Da, e adevarat. Drept dovada, am racit chiar si eu. Si am mai descoperit ca suflatul excesiv al nasului induce o stare profund meditativa. Si am stat eu si m-am gandit. Si dintre toate lucrurile minunate la care m-am gandit eu o zi intreaga de noiembrie, un singur lucru se ridica la rangul de revelatie. M-am gandit la ce vreau sa-mi aduca Mosu' (Junioru' Adi o sa zica acuma ca de fapt eu nu merit sa-mi aduca nimica Mosu' pentru ca am zis ca ma enerveaza sarbatorile si Mosu' si fulgii si renii si saniile) dar eu o sa va zic totusi ce vreau de la Mosu'. Vreau o clona. Da' vreau o clona subordonata. Adica sa n-o prind cu nevasta-mea in pat sau ca-mi fumeaza tigarile. Nu. Trebuie sa ma asculte cu sfintenie. Sa imi faca ordine intre cd-uri, sa mearga la cumparaturi cu sotia, sa mearga in vizita la neamuri, sa plateasca intretinerea, cablul, factura de curent, nenumaratele rate (am facut un calambur - rate nenumarate, he, he), sa faca multe cafele, sa dea cu aspiratorul, sa duca gunoiul, sa curete cartofi etc. Clona e singura solutie. M-am gandit la un moment dat in cursul zilei (cand, din cauza stranuturilor, imi curatam dispayul de la laptop) ca si un copil ar putea sa fie util dar am renuntat la idee din cauza costurilor ridicate de mentenanta. Asadar, Mos Craciun (la el ma refeream cu "Mosu", pentru ca Mos Nicolae ma enerveaza ca n-are putere executiva), astept cu nerabdare cadoul si iti multumesc anticipat.

Cu respect
Cristian Ungur

PS. Oare Mosu' are internet in Laponia?

PPS. Voi ce vreti de la Mosu'?

Monday, November 5, 2007

Si de la mine numai de bine...





" Ars-am mândro mămăliga
C-am uitat de ea pe foc.
Am primit argint din Riga
Şi n-am mai gândit deloc...

Când am primit invitaţia de a scrie pentru "media & advertising" am analizat opţiunile pe care le aveam în ceea ce priveşte subiectul (cele doua trofee câştigate de Utopium la Golden Hammer, cum se vede din Oradea industria advertisingului, oamenii şi lucrurile aflate în spatele lucrărilor câştigătoare) şi am decis să mă apuc de scris fără să aleg un subiect, aşa că probabil voi trece prin toate trei. Ce să vă spun despre Golden Hammer 2007? Am înscris trei lucrări şi am luat două premii. Nu mai apuc eu procentaj de ăsta cât voi lucra în publicitate, asta e sigur. Satisfacţia e enormă, mai ales pentru că toţi cei din agenţie au depus eforturi fenomenale în ultimii doi ani. Şi, fiind copil de cadru didactic, am fost învăţat încă din copilărie că cel mai nasol lucru ce ţi se poate întâmpla este să dezamăgeşti.
Faptul că o agenţie din Oradea a reuşit o performanţă notabilă la un festival cu peste 1000 de lucrări din 15 ţări a surprins, cu toate ca Utopium a avut nominalizări la Ad’Or 2006 şi 2007 şi la Golden Hammer 2006. Probabil că surpriza e justificată, deşi trebuie să recunosc că, de cele mai multe ori, nu e plăcut sa fii privit ca outsider doar pentru că nu ai sediul în capitală, deşi lucrezi cu Procter&Gamble, BenQ, Proges, European Food etc. Dar, trecând peste micile mele răni in orgoliu, cred că ne-a ajutat foarte mult faptul că suntem “din provincie”. Am avut tot timpul posibilitatea de a surprinde plăcut şi ne-am bucurat mereu de sprijinul necondiţionat al mass-mediei locale şi regionale. Fiecare succes pe care l-a avut Utopium a rezonat în comunitatea locală şi lucrul ăsta m-a impulsionat şi m-a ambiţionat. E greu să nu fii motivat şi să nu vrei mai mult când vezi felicitările de pe blogul agenţiei. În concluzie, toate bune şi frumoase la Oradea. Şi probabil vor fi mai bune şi mai frumoase, pentru că Utopium e doar în al treilea an de existenţă şi în al doilea de participare la festivaluri.
Îmi spune un coleg, citind peste umărul meu, că s-ar putea să fi scris putin cam “neprotocolar şi familiar”. O fi bine, o fi rău? Eu am susţinut întotdeauna că e mai bine să fii deschis şi să greşeşti decat sa fii “protocolar” şi să nu ţină minte nimeni ce-ai spus. Apropo de oameni care se uită la ce scriu eu luni seara la ora 21:44, am nişte colegi fenomenali. În general, într-o organizaţie există o mână de oameni excepţionali şi multi executanţi, iar cea mai mare problemă e dezinteresul executanţilor pentru viziunea/valorile organizaţiei. De-asta îmi apreciez eu colegii. Am reuşit să adunăm în acelasi loc 15 oameni diferiţi, dar toţi ambiţioşi, orgolioşi, deştepţi şi încăpăţânaţi. Vă daţi seama cum poate să arate un brainstorming? Închizând paranteza, încerc să revin la oile mele şi la Oradea. Bineinţeles că o agenţie de publicitate din Oradea are unele dezavantaje faţă de cele din Bucureşti. Piaţa e alta, accesul la conturi şi bugete e mult mai redus şi şansele de a te apropia de inima industriei sunt mai mici. Standardul de calitate pe care l-am impus ne-a costat mulţi clienţi. Mulţi au întrebat: "păi ce-mi trebuie mie şi cercetare şi strategie şi nu stiu ce? Eu v-am spus că vreau un spot la tv..." Dar daca o mână de oameni care s-au întâlnit prima dată în decembrie 2004 au reuşit să urce pe scena unui festival internaţional şi să nu plece cu mâna goală, înseamnă că orice e posibil.
Aşa că, dragii mei publicitari din provincie, haideţi să ridicăm puţin câte puţin steagul şi să ne vedem mai mulţi la anul la Ad’Or. Poate bem o pălinca la Plaza…
Pentru cele două lucrări câstigătoare, în afară de echipa Utopium, se fac vinovaţi Radu Tifor de la Radio Transilvania şi Corina Fusoiu de la Criano – Dolmar. Vă mulţumesc şi sper să ne vedem în curând la Spot Club.
Cam atat de la Oradea. Cu respect şi entuziasm copilăresc,

Cristian Ungur
Creative director
Utopium "

Media&Advertising trage linie si aduna...

Making of "Ca$$a Loco - Proges 2007"