Tuesday, November 27, 2007

Nu, mama, nu stiu de unde ai auzit tu ca lucrez in publicitate! Ti-am mai spus ca-s proxenet...

Mi-am permis sa-l parafrazez pe Jacques Seguela, ca sa incep postul asta cu un pic de umor, ca sa-l cititi pana la capat. Desi chiar si eu, care-s destul de superficial cateodata, nu pot sa nu ma mir cat e de interesant subiectul. Asadar, la zilele Biz, la ziua de Advertising, a fost arhiplin. La Mentorship, s-au inscris vreo mie si ceva de studenti. La Bucuresti la ASE, la Advertising Day, am vorbit in fata unei sali pline de studenti. Asa ca eu trag concluzia ca tineretul vrea sa lucreze in publicitate. De ce? Poate-mi spuneti voi... Probabil aura de mister, zvonurile legate de glorie si bani au ajutat putin. Probabil aparitiile din Campaign, Media&Advertising etc. au contribuit la isteria in masa din randul studentimii. Adevarul e ca si orgoliul e greu de potolit... Dar sa revenim. Vrei sa fii client service? Glorie canci, clienti fara numar, telefon incarcat in fiecare seara. Trafic? Intre ciocan si nicovala, vesnic! Strategie? Il tineti minte pe Laurentiu Duta cum canta: "Cifre, cifre..."? Media? Furnizori de media, bugete, negocieri, panouri care "nu se vad, dom'le!". Creatie? Deadline-uri d-alea grele, idei desfiintate, clienti "curajosi". Orice vrei sa faci in publicitate, te asigur ca e al dracului de greu. Ca se castiga bine? Da, se castiga bine, dar dupa ce ai dat tot ce aveai in tine, dupa ce ai stat doua zile legate la birou, dupa ce ai facut ulcer si ai castigat oarece premii. Si chiar daca ai castiga bine de la inceput, tot nu ar fi un motivator destul de puternic ca sa treci peste toate sacrificiile, frustrarile, neuronii decedati si prietenii care te intreaba la telefon: "Cristi? Care Cristi?". Acuma ce-i drept, de vreo sapte ani incoace n-am avut doua zile la fel si nu tin minte ultima oara cand m-am plictisit. Si e frumos sa te uiti la televizor si sa-ti vezi munca. Si senzatia ca tu faci lumea sa se invarta e o chestie foarte tare (dar nu uitati: mandria e unealta Satanei!!!). Dar e suficient motivatorul asta? Vorba lui ZigZaggler: "They say motivation doesn't last! Well, neither does bathing, that's why we recommend it daily!". Daca nu esti in stare sa te trezesti in fiecare zi cu dorinta de a face ceva nou, frumos, inteligent (chiar daca nu-ti iese intotdeauna), daca tii la sanatatea ta (cel putin mentala), daca iti plac dupa-amiezele petrecute cu prietenii in cafenea atunci, te rog eu, las-o dracului de publicitate.

0 comments: