Monday, November 5, 2007

Si de la mine numai de bine...





" Ars-am mândro mămăliga
C-am uitat de ea pe foc.
Am primit argint din Riga
Şi n-am mai gândit deloc...

Când am primit invitaţia de a scrie pentru "media & advertising" am analizat opţiunile pe care le aveam în ceea ce priveşte subiectul (cele doua trofee câştigate de Utopium la Golden Hammer, cum se vede din Oradea industria advertisingului, oamenii şi lucrurile aflate în spatele lucrărilor câştigătoare) şi am decis să mă apuc de scris fără să aleg un subiect, aşa că probabil voi trece prin toate trei. Ce să vă spun despre Golden Hammer 2007? Am înscris trei lucrări şi am luat două premii. Nu mai apuc eu procentaj de ăsta cât voi lucra în publicitate, asta e sigur. Satisfacţia e enormă, mai ales pentru că toţi cei din agenţie au depus eforturi fenomenale în ultimii doi ani. Şi, fiind copil de cadru didactic, am fost învăţat încă din copilărie că cel mai nasol lucru ce ţi se poate întâmpla este să dezamăgeşti.
Faptul că o agenţie din Oradea a reuşit o performanţă notabilă la un festival cu peste 1000 de lucrări din 15 ţări a surprins, cu toate ca Utopium a avut nominalizări la Ad’Or 2006 şi 2007 şi la Golden Hammer 2006. Probabil că surpriza e justificată, deşi trebuie să recunosc că, de cele mai multe ori, nu e plăcut sa fii privit ca outsider doar pentru că nu ai sediul în capitală, deşi lucrezi cu Procter&Gamble, BenQ, Proges, European Food etc. Dar, trecând peste micile mele răni in orgoliu, cred că ne-a ajutat foarte mult faptul că suntem “din provincie”. Am avut tot timpul posibilitatea de a surprinde plăcut şi ne-am bucurat mereu de sprijinul necondiţionat al mass-mediei locale şi regionale. Fiecare succes pe care l-a avut Utopium a rezonat în comunitatea locală şi lucrul ăsta m-a impulsionat şi m-a ambiţionat. E greu să nu fii motivat şi să nu vrei mai mult când vezi felicitările de pe blogul agenţiei. În concluzie, toate bune şi frumoase la Oradea. Şi probabil vor fi mai bune şi mai frumoase, pentru că Utopium e doar în al treilea an de existenţă şi în al doilea de participare la festivaluri.
Îmi spune un coleg, citind peste umărul meu, că s-ar putea să fi scris putin cam “neprotocolar şi familiar”. O fi bine, o fi rău? Eu am susţinut întotdeauna că e mai bine să fii deschis şi să greşeşti decat sa fii “protocolar” şi să nu ţină minte nimeni ce-ai spus. Apropo de oameni care se uită la ce scriu eu luni seara la ora 21:44, am nişte colegi fenomenali. În general, într-o organizaţie există o mână de oameni excepţionali şi multi executanţi, iar cea mai mare problemă e dezinteresul executanţilor pentru viziunea/valorile organizaţiei. De-asta îmi apreciez eu colegii. Am reuşit să adunăm în acelasi loc 15 oameni diferiţi, dar toţi ambiţioşi, orgolioşi, deştepţi şi încăpăţânaţi. Vă daţi seama cum poate să arate un brainstorming? Închizând paranteza, încerc să revin la oile mele şi la Oradea. Bineinţeles că o agenţie de publicitate din Oradea are unele dezavantaje faţă de cele din Bucureşti. Piaţa e alta, accesul la conturi şi bugete e mult mai redus şi şansele de a te apropia de inima industriei sunt mai mici. Standardul de calitate pe care l-am impus ne-a costat mulţi clienţi. Mulţi au întrebat: "păi ce-mi trebuie mie şi cercetare şi strategie şi nu stiu ce? Eu v-am spus că vreau un spot la tv..." Dar daca o mână de oameni care s-au întâlnit prima dată în decembrie 2004 au reuşit să urce pe scena unui festival internaţional şi să nu plece cu mâna goală, înseamnă că orice e posibil.
Aşa că, dragii mei publicitari din provincie, haideţi să ridicăm puţin câte puţin steagul şi să ne vedem mai mulţi la anul la Ad’Or. Poate bem o pălinca la Plaza…
Pentru cele două lucrări câstigătoare, în afară de echipa Utopium, se fac vinovaţi Radu Tifor de la Radio Transilvania şi Corina Fusoiu de la Criano – Dolmar. Vă mulţumesc şi sper să ne vedem în curând la Spot Club.
Cam atat de la Oradea. Cu respect şi entuziasm copilăresc,

Cristian Ungur
Creative director
Utopium "

4 comments:

Anonymous said...

Bravo voua!!!!!!!!!!!!!!!!

Si la mai mare!!!

Ma bucur sincer pentru voi!

Cristian Ungur said...

Multumim!

Anonymous said...

Cata modestie dom'le.

Cristian Ungur said...

Imi pare rau daca par lipsit de modestie. Adevarul e ca ma bucur sincer de aceste trofee si n-am sa ascund asta. De ce "anonymous"?