Wednesday, September 12, 2007

Hainele tale vechi s-au pregatit pentru o noua viata.

Campania a fost realizata pentru fundatia Umanitas si se bazeaza pe presa scrisa. Am incercat sa gandim o campanie sociala care sa apeleze la intelect si umor in loc de emotie. Va las pe voi sa hotarati daca am reusit.




"Utopium - George Michael"




"Utopium - Madonna"




"Utopium - Jim Morisson"

5 comments:

Adi said...

auzi tu? pana la urma jim morisson a fost insurat, sau nu? dar george michael, ca inca nu mi-e in clar. oare se prinde lumea? sau se aplica principiul multi vad putini cunosc? :D

Cristian Ungur said...

Nu, draga, am pus pe blog doar primele drafturi. Oricum, nota 10 pentru spirit de observatie :)

PS. Vorbim noi la birou!!!

Anonymous said...

De frumos e frumos. Daca va fi si eficace nu se stie.

Cristian Ungur said...

"Daca scopul primordial al advertisingului este sa schimbe modul de actiune al individului, cum functioneaza advertisingului social? Care e selling point-ul atunci cand nu ai nimic de castigat dintr-o actiune (voluntariat, donatie etc.)? Parerea generala e ca individul se simte mai bine, mai implinit, mai "bun" dupa ce participa la o actiune sociala si daca e sa ne luam dupa Maslow, asta e varful ierarhiei nevoilor. Dar ce faci daca abordarea asta, desi relevanta, nu mai diferentiaza in nici un fel de celelalte zeci de campanii sociale care incearca intr-un fel sau altul sa-ti influenteze consumatorul? Adica ce e mai important intr-o campanie sociala? Relevanta sau diferentierea? Ce a realizat Utopium pentru fundatia Umanitas se diferentiaza clar de "stilul" social si propune urmatoarea ipoteza. Un individ care nu are un nivel suficient de cultura si/sau inteligenta nu va vedea sau simti nevoia de autoactualizare de care e nevoie pentru a face o donatie. Si atunci ne adresam exclusiv unui target cu inteligenta peste medie. Deci daca omul e destept, sigur are simtul umorului. Si mai mult ca sigur are o oarecare reticenta la advertisingul neinteresant (plictiselile fara insight) si poate si la stilul deja consacrat al unei campanii sociale."

Am postat explicatia de mai sus pe blogul agentiei (utopium-advertising.blogspot.com). Cu riscul de a ma repeta o postez si aici ca raspuns la intrebarea ta. O singura lamurire mai vreau sa aduc. Nici un client nu va plati o campanie doar pentru ca i se pare creativa. Strategia trebuie sa convinga prima.

grga pitic said...

no, vezi?