Friday, December 7, 2007

Traiasca Romania

5 comments:

fallen said...

Lasi impresia ca-ti place ce faci, altfel nu-mi explic de ce pe blogul tau personal ai mutat mare parte din problemele de serviciu. Dar asta nu conteaza, pasiunea e de apreciat. Probabil te si pricepi, nu sunt in masura sa stiu asta. Da, da, am vazut si premiile, dar banuiesc ca a fost munca de echipa, nu? De fapt, care e ideea commentului...e o intrebare, intamplator potrivindu-se ironic cu titlul articolului. Am vazut recent un spot, care se incheia apoteotic cu sloganul "Diverta - si la bine, si la scoala".Tinand cont de starea invatamantului, fara sa intram in detalii, crezi ca sloganul asta e o idee buna ? Sau e doar o interpretare personala nefericita ? Multumesc anticipat, speri sa-mi raspunzi. Si mai am cateva intrebari din domeniu, esti dispus sa te lasi deranjat?

Cristian Ungur said...

Da, imi place. Nu ar fi culmea sa ma deranjeze sa raspund la intrebari pe blogul meu? :) Intreaba-ma ce vrei si in masura in care stiu, iti voi raspunde cu placere. Cat despre Diverta, nu cunosc spotul, poate imi dai mai multe detalii. Sunt doua aspecte foarte importante care determina in mare parte succesul procesului de comunicare: relevanta si diferentierea. Adica pe langa faptul ca trebuie sa comunici ceva relevant pentru consumatorul tau, trebuie s-o faci astfel incat acesta sa te tina minte. Tu ai tinut minte spotul, deci, intr-un fel sau altul, s-au diferentiat. Cred ca ei au incercat sa dea o tenta de umor cliseului care zice ca elevilor nu prea le place scoala. Adica, si la bine si la rau (scoala). Nu?

fallen said...

Spotul e din gama "acum, reduceri cu ocazia sarbatorilor", nimic special...in afara acestei diferentieri. Dar diferentiere este si cand zici "mama, uita-te la tipa aia, ce urata poate fi...":) Ai prins ideea. Sa inteleg ca diferentierea este buna, chiar si in sens negativ? Ma refer strict la subiectul discutiei, evident. Si da, elevilor nu le prea place scoala.Subliniind acest aspect ii vei determina sa cumpere rechizite? "Hai ca iau de aici, macar asta ma compatimeste..." Mi se pare cam incurcat mecanismul...

Cristian Ungur said...

In principiu da. Relevanta in comunicare si diferentierea contribuie la pozitionarea brandului. Cum ar trebui sa functioneze mecanismul: eu, consumatorul, am remarcat chestia asta cu "la bine si la scoala", m-a amuzat sau nu, dar am remarcat-o. Cand sunt pus in situatia de a cumpara rechizite, ma duc acolo unde stiu eu ca sunt rechizite. Unde? Aaaa... la Diverta! Plus ca, prin chestia asta cu compatimitul elevilor, brandul dovedeste ca "intelege" oarecum consumatorul. Empatia brandului pentru problemele mele ma va apropia de brand.

fallen said...

Corect din nou, insa parintii cumpara rechizitele, nu scolarii.Iar eu, daca as fi parinte, as cauta altundeva rechizite, nu e o gama de produse chiar asa greu de gasit, si nici nu am auzit ca liniarul purtand brandul Diverta sa fie exceptional calitativ.Insa trebuie sa subliniez subiectivitatea discutiei. Pana aici e bine, promiti:)Vom continua in curand, deocamdata merci frumos.