Wednesday, December 12, 2007

Comunicare interdepartamentala

Am observat, din ce in ce mai des in ultima vreme, o problema majora ce apare in orice organizatie aflata in plina ascensiune si dezvoltare. Odata cu cresterea organizatiei, a numarului de angajati etc., apare nevoia de structura si organizare foarte exacta. Problema apare odata cu stabilirea precisa a responsabilitatilor fiecarui angajat/departament. Sa va dau un exemplu concret. O firma distribuitoare de electrocasnice, aflata in plina expansiune, are propriul departament de marketing si, avand o retea proprie de distributie si un parc auto pe masura, are si un departament logistic. Departamentul de marketing hotaraste sa trimita cadouri promotionale principalilor furnizori si clienti, odata cu apropierea sarbatorilor. Departamentul logistic e suprasolicitat, din acelasi motiv. Departamentul de marketing are nevoie de suport logistic in livrarea cadourilor, dar logistica nu are masini disponibile. E foarte probabil ca intre aceste doua departamente sa se nasca un mini-razboi. Seful de departament logistic isi cunoaste foarte clar responsabilitatile si prioritatile si e deranjat de acest efort suplimentar la care este supus. Directorul de marketing nu are alta solutie decat sa apeleze la logistica proprie organizatiei, mai ales pentru acest aspect legat de promovarea proprie. Problema pare lipsita de solutie si s-ar putea chiar sa fie, in sensul ca apelarea la o solutie externe de transport ar putea fi singura solutie. Dar un aspect foarte important aici este situatia in ansamblu. Trecand peste exemplul de fata, fictiv de altfel, fiecare dintre cei doi oameni din pozitii cheie in cadrul organizatiei trebuie sa fie capabil si dispus sa priveasca situatia in ansamblu. Privind doar ograda proprie si ignorand gardul cu vecinul nu va face vecinul sa dispara. Top management-ul va fi pus tot mai des in situatia de a media conflicte interdepartamentale daca nu gaseste o metoda de a motiva angajatii sa cunoasca intotdeauna situatia in ansamblu. Directorul logistic va trebui sa inteleaga ca strategia de marketing e la fel de importanta pentru firma ca si organizarea livrarilor si viceversa. In orice caz, nu va fi usor...

0 comments: