Wednesday, January 14, 2009

Keep it simple

Ca sa va explic ce-i cu duzina de link-uri din post-urile anterioare... Venezia - Chat e probabil cea mai simpla lucrare iesita vreodata din Utopium. A castigat categoria Food&Beverage la Golden Hammer, Best Minimalist pe Ads of the World in oct. 2008 si am gasit-o pe site-uri chinezesti, rusesti, frantuzesti, spaniole, portugheze samd. N-am inscris-o la Golden Drum din pura prostie, dar m-a salvat Radio Transilvania si am primit totusi un bibilou de argint si de la Portoroz. Cand am postat Venezia pe blog inainte de publicare, n-am avut parte de obisnuitele polemici. Probabil tot simplitatea lucrarii a facut discutiile inutile. Dar, trecand peste premii si laude, toata lumea care a vazut campania a inteles-o. Efectul a fost considerabil, avand in vedere bugetul redus. Dar aspectul care-mi place mie cel mai mult la seria Venezia Cafe a fost rezumat de un prieten in cateva cuvinte: "Pai asta putea s-o faca si fiu-meu in Word..."

PS. Si uite-asa imi scol in cap toti clientii care au platit foto, ilustratie samd...





11 comments:

fallen said...

In primul rand e firesc sa incep cu La multi ani, chiar daca e jumatea lui ianuarie. Vina mea, imi asum raspunderea.
Iar acum, partea nasoala: stii posturile alea TV comerciale care baga filme bune, dar le reiau din doua in doua saptamani? Asa ai inceput sa faci si tu, fara suparare. La momentul initial a fost OK, ai (ati) primit felicitari etc. Dar sa revii cu aceeasi tema a nu stiu cata oara...asta vei face pana mai impuscati vreun alt premiu la alt festival? Ca sa stiu si sa ma uit pe blog doar dupa decernarea premiilor.
Daca te deranjeaza, nu publica comentariul, e suficient sa stiu ca l-ai citit. Apropos de asta, si pe blogul Utopium exista un comment sters. Era oare critic sau merita sters intr-adevar? Intrebarea este retorica, bineinteles.

Cristian Ungur said...

La multi ani si tie! Da' esti suparat rau, nu gluma... Ai vazut Venezia acolo si ai sarit ca ars. Adevarul ca post-ul a rezultat ca urmare a unei discutii legate de eficienta mesajului raportata la simplitatea si claritatea in exprimare. Daca citeai si postul si vizitai si link-urile din post-urile anterioare, intelegeai ce-am vrut sa zic. Adica "Keep it simple", pentru ca functioneaza, se preia si castiga premii. Atat. In ordinea asta a importantei. Niciun client nu ma va plati ca sa iau premii pe banii lui daca treaba nu functioneaza. Pana una alta sper sa mai "impuscam" ceva premii ca sa avem motiv sa mai vorbim...

Cristian Ungur said...

http://www.zinkho.com:

"Café Venezia es un restaurante/cafetería en Rumania y lanzó una campaña de publicidad para dar a conocer a sus consumidores el nuevo servicio de conexión WiFi a Internet de forma gratuita.

La agencia de publicidad Utopium recurrió a la forma de transmitir emociones en línea, mejor conocidos como emoticones. Estos son signos elaborados a partir de signos de puntuación y letras del alfabeto que se pueden escribir fácilmente con cualquier teclado de computadora.

Me parece una buena idea para ligar el café con el internet."

Intelegi ce vreau sa zic? Oamenii astia au vazut ad-ul si i-au tras scurt pe doi o analiza cat se poate de corecta!

fallen said...

Poate oi fi eu mai precoce, dar am inteles din prima treaba cu keep it simple, incepand cu postarea ta din 2 octombrie, apoi cea din 24, si cea din 6 noiembrie, plus restul alternativelor disponibile. Iar supararea (???) se datoreaza faptului ca as vrea sa mai vad ceva nou pe aici, ca voi sunteti aia localii. Cu publicitatea nationala si internationala ma descurc. A mai aparut un articol pe blogul Utopium, ok. Insa din pacate nu sunt genul care sa comenteze la pozele fetelor de la sedinta foto, de exemplu. Hai sa o spun altfel: imi placeau si postarile tale care nu aveau legatura cu advertisingul, insa fie esti tot mai ocupat, fie nu mai ai chef sa te exprimi in scris, numai tu stii asta. Dar nu-mi place sa intru pe blog si sa vad (in sfarsit!) o postare noua, ca apoi sa observ ca subiectul este "in reluare". Cred ca acum mi-ai inteles supararea:)))

Cristian Ungur said...

Dupa ce am stat sa vad ce dracu' am scris in oct si nov pe blog si am ajuns la concluzia ca tu stii mai bine decat mine ce zic io aici (lucru care e oarecum flatant), o sa-ti scriu cum cred eu ca trebuia sa se desfasoare de fapt conversatia asta:

"- Keep it simple bla, bla...
- Dar simplitatea nu tinde sa fie plictisitoare? What about advertainment?
- Ai absoluta dreptate, ceva entertaining ar fi mult mai usor de memorat si brandul ar fi mult mai simpatic. Dar folosind simboluri atat de simple si cunoscute castigi la universalitatea mesajului ceea ce pierzi la memorabilitate.
- Pai daca simbolurile sunt universale si arhicunoscute, cum se mai diferentiaza brandul?
- Buna intrebare. Dar..."

In schimb, discutia a fost cam asa:
"
- Keep it simple, bla, bla...
- Beeei, iar asta??? Iar te lauzi, ba? Pe langa ca scrii rar, te si repeti?"

Din pacate, ai dreptate in ceea ce priveste raritatea postarilor, dar tema nu era Venezia Cafe.

fallen said...

Pai da, exceptand "Beeei"-ul care nu ma caracterizeaza, si exceptand si faptul ca nu ti-am reprosat ca te lauzi (asta faci?), asa este.
Si, din punctul meu de vedere, faptul ca nu m-am lansat in analize si intrebari despre Venezia de la bun inceput inseamna ca, pentru mine, totul a fost clar, frumos si bine. Daca aveam intrebari sau reprosuri veneau si alea, pe langa felicitarile trimise, nu crezi?
Si nu stiu mai bine decat tine ce scrii, ar fi cam absurd, insa am verificat inainte de comentariul anterior, sa fiu sigur ca nu exagerez.
Repet, consider binevenita orice tema, nu doar Venezia sau advertising.

Anonymous said...

Am si eu o intrebare, ma scuzati ca ma bag in vorba. Daca e asa simpla treaba, cum de a luat premiu de "creativitate"?

fallen said...

@aboriginal
Imi permit sa imi dau si eu cu parerea de profan: de multe ori, ideile simple sunt si cele mai bune, iar lucrarea de care vorbim este exact reprezentarea grafica a acestui principiu. Cristi, ai legatura:)

Cristian Ungur said...

Chestia asta cu "creativitatea" e mama cliseelor. Ideea nu e sa faci o lucrare pe care tre s-o explici jumatate de ora. Io am vazut niste printuri recent premiate la Portoroz la care m-am uitat ca vitelul si jur ca n-am inteles nimic. Nu zic, am facut si eu chestii foarte nisate, dar e ridicol sa faci lucrari cu care sa-ti faci consumaorul sa se simta retardat ca nu pricepe o iota. Rolul creativului intr-o agentie e sa fructifice cat mai original insight-ul, adevarul, cutuma. Pentru ca, in afara de diferentierea pe care ti-o confera originalitatea, mai apare si mica problema a relevantei.

Cristian Ungur said...

Chestia asta cu "creativitatea" e mama cliseelor. Ideea nu e sa faci o lucrare pe care tre s-o explici jumatate de ora. Io am vazut niste printuri recent premiate la Portoroz la care m-am uitat ca vitelul si jur ca n-am inteles nimic. Nu zic, am facut si eu chestii foarte nisate, dar e ridicol sa faci lucrari cu care sa-ti faci consumatorul sa se simta retardat ca nu pricepe o iota. Rolul creativului intr-o agentie e sa fructifice cat mai original insight-ul, adevarul, cutuma. Pentru ca, in afara de diferentierea pe care ti-o confera originalitatea, mai apare si mica problema a relevantei.

Cristian Ungur said...

Si uite asa am reusit sa public un comment de doua ori...