Thursday, November 6, 2008

Cireasa de pe tort

Pe-ndelete: 2008 a inceput trist, cu lipsa Ad'Or-ului. Prima jumatate a lui 2008 a fost lipsita de senzatiile festivaliere. Pe langa importanta strategica a premiilor in promovarea agentiei, festivalurile au darul de a rupe rutina. Asteptarea, emotiile, bucuria, dracii (dupa caz) contribuie substantial la conservarea sanatatii psihice a publicitarului. Toate astea iti pacalesc neuronii si te fac sa crezi ca, de fapt, tu faci lumea sa se-nvarta si esti cel mai destept, mai frumos si mai talentat dintre pamanteni. Mui importante (vezi piramida lu' Maslow). Cand lipseste Ad'Or-ul, nu mai ai motiv sa te crezi cel mai destept (acuma sa fim seriosi, io oricum is cel mai destept din lume. Nu! Din Cosmos!). Asa... Dupa aia a venit concediul care a si trecut repede si a inceput semestrul doi. La Golden Hammer am sperat sa luam cel putin un catralion de nominalizari cu lucrarile cel putin geniale pe care le facuseram in primul semestru (stiti, ala fara Ad'Or). Am luat decat una, vorba bucuresteanului. Si culmea, eram si la Riga cand am aflat. Nasol. Si mai eram si cu sefu', care, desi n-a recunoscut, se astepta si el la doua catralioane de nominalizari. Si am ajuns la gala de premiere foarte aproape de a ma indoi, pentru prima data, de propria-mi desteptaciune (apropos, voi stiti ca glumesc, nu?). Mi-am alungat repede indoiturile din minte si bine am facut, pentru ca shortlist-ul a castigat categoria mancare si beutura (chiar daca a primit numa Silver, ca asa s-a gandit juriul in imensa lui intelepciune). Close one! N-apucam sa ne dezmeticim (Russian Standard Vodka e cea mai faina chestie in Letonia) si noi un pic, ca a inceput Golden Drum-ul. Din nou am castigat categoria, de data asta media, la print. Bineinteles ca juriul, in imensa lui intelepciune, ne-a dat din nou Silver (io cred ca asta mi se trage de cand m-am injurat odata in Baile Felix cu un nene care o zis, la sfarsit: "bata-ti Dumnezo norocu'!"). Va dati seama ca piramida lu' Maslow de care vorbeam mai sus a ajuns sa fie insuficienta in ceea ce priveste autoactualizarea, cand am vazut noi ca am primit un bibilou frumos de la Portoroz. Buuun... Si acuma care-i treaba cu cireasa de pe tort? In afara de The Cup (Intercontinental Advertising Cup), care e luna asta si unde esti inscris automat daca iei ceva la Golden Drum, s-a ispravit cu festivalurile in 2008. Toate bune si frumoase, tortul de 2008 se prezenta bine, dar parca-i lipsea ceva. Si aici a intervenit Ivan, posesorul si administratorul Ads of the World. Sa va explic. AOTW e o arhiva de publicitate care colectioneaza si premiaza cele mai bune si mai interesante ad-uri din lume, dupa cum ei insisi se lauda pe buna dreptate. Ei, Ivan s-a gandit ca "Venezia - Chat", care luase si premiul la Golden Hammer, e demna de Ads of the World. Si s-a gandit bine, pentru ca Venezia are un rating de 9,2 din 10 si a primit premiul BEST MINIMALIST - Ads of the World oct 2008. Tocmai am primit newsletter-ul, creca in curand vor fi puse premiile si pe site (adsoftheworld.com). De ce e asta cireasa de pe tort, ziceti? Pentru ca in orice festival esti la mila (a se citi aprecierea) juriului. Juriile sunt alcatuite cu intelepciune de catre organizatori din cei mai jmecheri publicitari disponibili. Adica o mana de oameni jurizeaza dupa niste criterii mai mult sau mai putin clare. Cireasa se pune pe tort atunci cand aprecierea muncii tale vine din partea intregii comunitati de profesionisti si pasionati de advertising care voteaza dezinteresat si subiectiv dupa un singur criteriu: cat de mult le place. Noa, de-aia...

3 comments:

Anonymous said...

Grele cuvinte nasule

Cristian Ungur said...

Ale mele toate-s grele.

Cristian Ungur said...

Ioi, mi-am adus aminte. Tania, multam de levese, o fo foarte buna. Mai vin cand mai faci.